Salg og forretningsudvikling indenfor B2B og B2C

Vi hjælper dig med at få nye kunder og få nye produkter solgt til dine eksisterende kunder.

Genkender du, at I savner kompetencer og en fleksibel kapacitet til at udvikle et nyt forretningsområde med nye kunder og produkter. I oplever, at det er svært at finde og få adgang til kunderne samt at få tid til at sætte salget i gang.

Vi hjælper virksomheder med forretningsudvikling og eksekvering af deres salg – især med fokus på nye markeder/kunder eller nye produkter/ydelser til deres eksisterende kunder. Eksempelvis kan de nye markeder både være nye kundegrupper på det danske marked eller nye markeder i udlandet.

Din gevinst er, at du får:

  • Etableret et dedikeret lederskab på din vækst agenda
  • Identificeret hvor værdien skabes
  • Sikret en implementerings plan
  • Eksekveret

Du får en kompetence og ekstra kapacitet, der både kan udvikle salgsstrategien og eksekvere salget i et nyt forretningsområde. Du får en fleksibel løsning, hvor du kan tilpasse indsatsen i forhold til dit konkrete behov. Du får en kosteffektiv og skalerbar løsning, hvor du ikke skal forholde dig til omkostninger til løn, bil, telefon og computer m.m. En salgsdrevet forretningsudvikler, der strukturerer væksten og åbner døren for dig for nye kunder og produkter

Hele processen varetages med vægt på jeres behov fra analyse til lukning af ordrer.
Eksempler på opgaver:

  • Analyse af forretning og markedsmuligheder
  • Go-to-market strategier og handlingsplaner
  • Leadgenerering
  • Mødebooking
  • Udvikling af salg og markedsføringskampagner – off-line/on-line
  • Præsentation til kunder af jer og jeres produkter
  • Forhandling
  • Etablering af nye kunder og produkter

Det kræver en stor indsats og tålmodighed at etablere et nyt forretningsområde. Typisk anbefaler vi, at du kommer intensivt fra start i forhold til at komme på plads med analysen, planen, identificeringen og modningen af de nye muligheder. Vi arbejder i faser og aftaler indsatsen afstemt til din konkrete udfordring. Den intensive fase afløses af en mere vedvarende bearbejdning.

Udvikling af resultater vil ofte have det modsatte forløb. I opstarten lægges fundamentet for de efterfølgende resultater i det nye forretningsområde og marked.
Din specifikke situation er afgørende for placering og omfanget af indsatsen, samt hvornår resultaterne slår igennem.

Investeringen vil i den intensive fase typisk være på niveau for hvad den totale udgift er for en stærk forretningsudvikler og senior salgsprofil. I den intensive fase vil niveauet være lidt højere, mens niveauet i den vedvarende bearbejdning i højere grad bliver afstemt til behovet. Vi aftaler på forhånd et investeringsniveau og tidsramme, der gør det enkelt, overskueligt og effektivt for dig.

Er du nysgerrig på at høre mere om hvordan du kan udvikle salget af dit nye forretningsområde på en nem og skalerbar måde. Så ring til Jakob Nørgaard på 20 60 66 33 eller skriv på jn@stratno.dk.

Følg os her:

  

Lad os mødes til en uformel samtale om din virksomhed